Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

15 decembrie 2009

Amagirea poporului cu....netul si televizorul :))

Orasul inventat de Google
Argleton era un liniştit orăşel britanic, la vreo 50 de kilometri de Manchester. Până acum câteva zile puteaţi afla despre el o mulţime de lucruri pe Internet: unde să vă cazaţi, cum e vremea, cât costă o casă, ce joburi sunt. Asta până când cineva a descoperit că Argleton nu există în realitate...




Asa arata in realitate Argleton, orasul-fantoma al Internetului
Deşi pe net se găseau o mulţime de informaţii despre Argleton, oraşul exista de fapt într-un singur loc: pe Google Maps, serviciul de cartografie oferit de gigantul căutărilor online. În lumea reală, în locul marcat pe harta Google era doar un câmp; pe Internet, în schimb, nenumărate site-uri ce preiau automat orice localitate pe care Google o marchează pe hartă ofereau cele mai diverse servicii în Argleton, începând cu cazarea în hotelul West Tower (care există în realitate, dar e pe marginea şoselei, nu în vreun orăşel) şi terminând cu întâlniri online cu persoane singure din oraşul- fantomă şi cu saloane de masaj.

Nimeni nu ştie sigur cum a apărut greşeala.
Unii cred că a fost făcută intenţionat, în scopuri publicitare. Alţii, că e o capcană pentru a-i prinde pe cei care ar încerca să copieze hărţile Google, strecurarea unei erori de acest gen fiind o practică obişnuită în cartografie. Indiferent care ar fi cauza apariţiei sale, Argleton a făcut senzaţie pe net. Zeci de reporteri s-au înghesuit să se convingă că în locul în care Internetul indica un prosper orăşel nu există nimic, iar Argleton a devenit rapid un simbol al evadării prin intermediul Internetului. În cele câteva luni care au trecut de la recunoaşterea oficială a inexistenţei localităţii, milioane de internauţi au declarat că şi-ar dori să locuiască în Argleton sau măcar să-l viziteze. În Londra au apărut suvenire pentru turiştii care vor să se laude că au fost în oraşul imaginar, iar pe net se pot comanda tricouri cu inscripţii precum „New York, London, Paris, Argleton“. Domeniul online www.argleton.com a fost rezervat de „bunii cetăţeni“ ai oraşului-fantomă, care i-au dedicat şi două bloguri: argleton.wordpress.com şi, mai ales, www.argleton-village.co.uk, care conţine o istorie a localităţii, indicaţii pentru turişti şi ştiri locale. A apărut şi o petiţie online cerând salvarea Argleton, după ce Google s-a grăbit să-l şteargă de pe hărţi acum o lună. Un blogger din Manchester conchide spunând că „Argleton, deşi nu există, e în momentul de faţă cel mai la modă loc din această regiune“.

Fascinaţia pentru oraşul britanic fantomă a fost şi ea explicată în moduri diferite. Unii îl văd ca pe un loc de evadare din capcana megalopolisurilor moderne, un fel de utopie online pe care fiecare şi-o imaginează aşa cum doreşte. Alţii consideră că Argleton a devenit popular pentru că a demonstrat că tehnologia e totuşi failibilă şi că mai există locuri care scapă controlului său. Pe de altă parte, dacă vă uitaţi pe hărţile Google pentru România, s-ar putea să mai descoperiţi multe astfel de locuri imaginare: până acum o lună, chiar şi cartierul bucureştean Berceni era botezat aici „loc cu ţărani“.
Articol din ziarul Gandul

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Lista mea