Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

2 iulie 2010

Tu ce îți dorești?

Imaginaţi-vă alături de mine că există o persoană care şi-a petrecut întreaga viaţă într-o cămăruţă. Tot ceea ce cunoaşte este interiorul camerei. Şi a
fost numit Closet Boy (Băiatul Cămăruţă). Aşa că Băiatul Cămăruţă nu cunoaşte altceva decât ceea ce este în interiorul camerei. Mâncarea îi este strecurată pe sub uşă pentru a-l menţine în viaţă. Unii dintre voi vor spune cum poţi să mănânci, unde poţi să mergi la baie? El ar merge la baia din colţ. Asta este tot ceea ce el cunoaşte, covorul pe care stă, ştie câteva din hainele agăţate. Ştie umeraşele. Sus undeva este un raf
t şi atât, nimic mai mult. Şi şi-a petrecut întreaga viaţă, are 17 ani, în cămăruţa, Băiatul Cămăruţa.
Cineva bate uşor la uşă şi îi spune:
”hei, Băiatul Cămăruţă, vreau să îţi îndeplinesc trei dorinţe. Dacă ai putea avea tot ce vrei ce ai vrea?” Tot ceea ce el cunoaşte sunt covoraşul, hainele şi umeraşele. El spune:
”pai...aş vrea un covor lăţos. Ar fi minunat dacă ai putea să îmi aduci un covor mai bun. Dacă ai putea să îmi aduci nişte granule de naftalină ca să îndepărteze mirosul sau nişte parfum care să î
ndepărteze mirosul de naftalină şi dacă ai putea să permiţi să-mi între mai multă lumina pe sub uşă. Asta ar fi super! Vreau să spun că, dacă aş avea un covor lataos şi ceva care să îndepărteze mirosul de naftalină şi doar puţin mai multă lumină, acesta este visul meu. Visez să am puţin mai multă lumină.”
Acum să spunem că tu şi cu mine stăm de cealaltă parte a uşii şi ascultăm. Ce faci? Râzi! Îţi baţi joc de Băiatul Cămăruţă! Îi spui, asta-i tot ce vrei? Ai dreptul la trei dorinţe şi tu vrei lumină şi un covor lăţos şi ceva care să înlăture
mirosul?! Omule, glumeşti! Cere şi tu să se deshida uşă. Tu ştii că de cealaltă parte a uşii este un frigider încărcat şi de cealaltă parte este fereastră ce dă spre un lac. Te pot
duce oriunde în lumea asta, să-ţi arăt locuri care nici prin minte nu ţi-au trecut tu doar atît ceri?
Uneori cred că dacă v-aş întreba care este visul vostru unii dintre voi mi-ar spune, „oh
visul meu este să fiu bogat, visul meu este să am o maşină tare, visul meu este să fiu cel mai cunoscut
din liceu, visul meu este să obţin o bursă de studiu”. Uneori mă întreb, dacă Dumnezeu nu ne spune, ”tu vrei să spui că ăsta este un vis? Eu aş putea să fac mult mai mult dacă M-ai lăsa să locuiesc în viaţă ta.” Vreau să spun că acesta este un vis banal. Aş putea să vă arăt oameni care au bani şi maşini şi burse şi case mari, dar care au vieţi mizerabile... Tu ce vrei???

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Lista mea