Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

31 ianuarie 2010

Câte ceva despre prieteni...

Dictionarul spune că prieten este - Persoana de care cineva este legat printr-o afecţiune deosebită, bazată pe încredere şi stimă reciprocă, pe idei sau principii comune; amic...
Fiecare dintre noi avem prieteni sau cel puțin un prieten. În ultima vreme am realizat cât de binecuvântat ești să ai prieteni. Și am început să îmi reamintesc de prietenii mei cei mai buni din întreaga viață. Sincer să fiu... a fost o călătorie cam delicată. De ce? Am retrăit bucuriile ..dar și durerile provocate de prieteni. Mi-am dat seama...(cam târziu, ce-i drept) ..că prietenii îți pot da cea mai puternică lovitură, îți pot provoca cea mai mare durere...pentru ca nimeni nu se așteaptă ca cel care este mereu lângă tine, la durere și bucurie...să întoarcă armele impotriva ta. Cred și sper că sunt cazuri rare când se întâmplă așa ceva..și m-aș bucura să fi pățit numai eu.
Pe parcursul vieții, fiecare om, are din ce în ce mai puțini prieteni în jurul său. Cu cât creștem, cu atât mai puțini prieteni avem pe lângă noi. Acest fapt ne face să îi prețuim mai mult. Și chiar așa, știind cât de valoroși sunt ei...uneori din neatenție, orgoliu,mândrie..etc...greșim față de ei și uneori aceștia sunt îndepărtați. Cred că este altă durere mare, când pierzi un prieten, din cauza neatenției sau indiferenței. Opusul acestei dureri este bucuria recâștigării acestui prieten pierdut..care îți oferă iertare...este ca și cum ce a fost rău între noi s-a dus...și continuăm de unde am rămas. Până la urmă..aste înseamnă să fii prieten , nu?
Aristotel spunea - Prietenia înseamnă un suflet în două trupuri.
Acum înțeleg de ce este așa de dureros când pierzi un prieten..ceva se rupe...ceva din suflet dispare.
ato cel Bătrân spunea -Prietenia este o haină valoroasă care se curăţă când se murdăreşte, nu se aruncă la prima pată.

Iar Andre Malraux afirma - Prietenie înseamnă să fii alături de prieteni nu când au dreptate, ci când greşesc.
Conform acestor citate...noi când aruncăm haina prețioasă a prieteniei? sau, când stăm noi lângă prieteni? De multe ori facem greșeala de a fugi de prieteni când aceștia ne-au atins în punctele noastre sensibile. Asta înseamnă prietenie?
Și eu am făcut greșeli în dreptul prietenilor mei...și le mulțumesc pentru că au fost prieteni adevărați... m-au iertat, și sunt alături de mine în continuare...
Fiecare în relațiile noastre de prietenie trbuie să ne facem partea...fie iertând și continuând să fim alături de ei, fie cerându-ne iertare atunci când am greșit...lăsând de-oparte orgoliul nostru prostesc.
Ai prieteni vechi cu care nu ai mai vorbit? ai prieteni care ti-au greșit? ai prieteni în dreptul cărora ai greșit? Fă ceea ce rtebuie să faci...și nu arunca haina
prețioasă a prieteniei...
George Washington - Prietenia este o plantă cu creştere lentă şi trebuie să îndure şi să reziste la
şocurile adversităţii înainte de a fi îndreptăţită la acest apelativ.
Din punctul meu de vedere...pierderea unui prieten este o mare durere...ai grija să te ferești de ea. Prețuiește ceea ce ai lângă tine!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Lista mea